dinsdag 5 maart 2013

Verkozen ;; P.C Cast & Kristin Cast



Titel: Verkozen (Marked)
Genre:
Fantasy
Auteur: 
P.C Cast & Kristin Cast
Verschenen:
2010
Pagina’s:
317
Uitgever:
Boekerij




Op de achterkant:
Het leven is moeilijk als je zestien bent, je moeder getrouwd is met een loser van een stiefvader en je vriendje liever bier drinkt en chilt met zijn maten.
Maar het is lang niet zo moeilijk als Uitverkoren zijn.
Als de zestienjarige Zoey wordt uitverkoren door een vampier weet ze dat haar leven voorgoed zal veranderen: op haar voorhoofd verschijnt het teken van de vampiers en ze zal haar familie moeten verlaten om naar het Huis van de Nacht te gaan, een school waar ze maar één vak kennen: hoe word ik een vampier.
Er zit echter een addertje onder het gras: als je niet slaagt, sterf je…


Mening:
Ik heb de hele serie in het engels gelezen, maar heb de achterkant voor jullie vertaald.
Nadat ik twilight had gelezen, ben ik dit boek in een van de boekenwinkels die Almere rijk is deze tegengekomen. De achterkant vond ik al veelbelovend. Ik moet natuurlijk wel eerlijk blijven en zeggen dat ik het in de eerste instantie dat ik hem las niet helemaal geweldig vond, maar omdat mijn nieuwsgierigheid het won, ben ik toch doorgegaan. En wat ben ik daar blij mee geweest! Het is een leuk boek, wel echt een “intro van de hele serie” boek, met langdradige stukjes, maar de humor die erin zit die werkt daar heel goed tegen. Ik heb hem met heel veel plezier uitgelezen uiteindelijk 


X, LiesReads

Geen opmerkingen:

Een reactie posten